K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. Zobrazit podrobnosti

FITNESS TRÉNINK

Rubriky
  Kulturistika
  Trénink
  Zdravá výživa
  Sportovní výživa
  Zdravé recepty
  Jak zhubnout
  Ostatní
  Jak posilovat?
  Reklama, Ochrana osobních údajů

Nej články
  Cvičení doma
  Kalorické tabulky
  BMI kalkulačka
  Cviky na záda
  Cviky na břicho
  Bílkoviny v potravinách
  Jak přibrat na váze?

Doporučujeme
www.proteiny.com
Kulturistika, fitness

Stroje nebo činky

Stroje nebo činky

Určitě si všichni vzpomínáte, na tu chvíli, kdy jste poprvé vstoupili do posilovny. Všude okolo vás byly spousty strojů, vy jste přecházeli od jednoho k druhému a zkoušeli jste si kolik na kterém zvládnete zvednout. Pokud jste si všimli činek, tak možná jediné, té co byla připravená na benči.

Tohle chování je u někoho, kdo je poprvé v posilovně, v podstatě logické a také normální. Horší už to je pokud se tak chováte po několika týdnech nebo měsících posilování (pokud takto cvičíte po několika letech, tak jste ztracený případ:-).

Cvičení s činkami je základ

Spousta začátečníků si to neuvědomuje, ale základ každého posilovacího tréninku by měly tvořit cviky s volnými činkami. Věřím, že pokud jste už pokročilejší, tak základ vašeho tréninku tvoří dřepy, mrtvé tahy, bench press, kliky na bradlech, čelní tlaky na ramena, přítahy v předklonu, shyby, pullovery. Většina začátečníků si ale neuvědomuje, že právě tyto cviky by měly být základem jejich tréninku a tak cvičí na strojích a s kladkami.

Tímhle způsobem se asi budete zlepšovat, poroste vám síla i svaly, ale ne moc dlouho, a určitě nikdy nedosáhnete takových výsledků, jakých byste mohli dosáhnout při cvičení s volnými činkami. Možná se teď ptáte proč? Je to v podstatě jednoduché. Pokud někdo cvičí například benč na na multipressu, tak spouštět a zvedat činku, která je vedená multipressem umí každej trouba (promiňte:-). A to ani nemluvím tom, že multipress není zrovna dvakrát šetrný k vašim kloubům, v tomhle případě ramenům. Ale abysme se vrátili k tomu, proč cvičit s volnými činkami. Musíte držet rovnováhu, aby vám činka nerozplácla obličej. A právě tohle držení rovnováhy aktivuje další svalová vlákna a o to rychleji budete růst. A to je přece to, proč jste do posilovny začali chodit, ne?


www.ikulturistika.cz - každý týden nové články o kulturistice a fitness.
© iKulturistika, lada@ikulturistika.cz
Autor článků nenese žádnou zodpovědnost za škody vzniklé tréninky, jídelníčky apod. uvedenými na těchto stránkách.