K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. Zobrazit podrobnosti

ANATOMIE

Rubriky
  Kulturistika
  Trénink
  Zdravá výživa
  Sportovní výživa
  Zdravé recepty
  Jak zhubnout
  Ostatní
  Jak posilovat?
  Reklama, Ochrana osobních údajů

Nej články
  Cvičení doma
  Kalorické tabulky
  BMI kalkulačka
  Cviky na záda
  Cviky na břicho
  Bílkoviny v potravinách
  Jak přibrat na váze?

Doporučujeme
www.proteiny.com
Kulturistika, fitness

Svaly paže - musculus biceps brachii

Musculus biceps brachii - jeden ze svalů bicepsu

Pokud se řekne svaly paže, většinu z vás asi napadne biceps a triceps, což je v zásadě správně, ale přecejen je skutečnost trochu složitější.

Biceps

Biceps můžeme "rozdělit" na tři svaly:

  • dvouhlavý sval pažní (musculus biceps brachii),
  • sval hákový (musculus coracobrachialis),
  • hluboký sval pažní (musculus brachialis).

Všechny tyto svaly jsou takzvanými flexory, neboli ohýbači, loketního kloubu. Současně jsou také pomocnými svaly při práci ramene.

Největší z těchto svalů je dvouhlavý sval pažní, který, jak už sám název napovídá, se skládá z dvou hlav - dlouhé hlavy, která začíná šlachou v ramením kloubu a krátké hlavy. Obě hlavy se poté spojují ve společné bříško svalu, který pak končí úponem na vřetenní kosti. Dvouhlavý sval pažní se zapojuje při ohýbání předloktí (např. klasický bicepsový zdvih s velkou činkou) a při něktrých pohybech v rameni - upažování, připažování a předpažování. Tento sval je "nejviditelnější" ze svalů přední části paže, což zapříčiňuje, že na něj je zaměřen i největší počet cviků.

Sval hákový je zvláštní tím, že ačkoliv je umístěn na přední straně paže, tak se při běžných bicepsových svicích nezapojuje. To je dáno jeho umístěním - začíná totiž už na lopatce a svůj úpon má už v polovidě délky kosti pažní. Sval hákový pomáhá při připažení k tělu a při předpažování.

Posledním svalem, který si dnes projdeme je hluboký sval pažní. Ten se nachází pod dvouhlavým svalem pažním (úpon má na horní části loketní kosti), a pokud byste se na něj chtěli víc zaměřit, tak vhodný cvik jsou kladivové zdvihy.

V příští části anatomie se podíváme na triceps.


www.ikulturistika.cz - každý týden nové články o kulturistice a fitness.
© iKulturistika, lada@ikulturistika.cz
Autor článků nenese žádnou zodpovědnost za škody vzniklé tréninky, jídelníčky apod. uvedenými na těchto stránkách.