K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. Zobrazit podrobnosti

OSTATNÍ

Rubriky
  Kulturistika
  Trénink
  Zdravá výživa
  Sportovní výživa
  Zdravé recepty
  Jak zhubnout
  Ostatní
  Jak posilovat?
  Reklama, Ochrana osobních údajů

Nej články
  Cvičení doma
  Kalorické tabulky
  BMI kalkulačka
  Cviky na záda
  Cviky na břicho
  Bílkoviny v potravinách
  Jak přibrat na váze?

Doporučujeme
www.proteiny.com
Kulturistika, fitness

Správná technika je základ

Cvičte technicky správně

Proč to ty lidi dělají? Tak tuhle otázku si v posilovně pokládám docela často. Určitě to znáte taky. Do posilovny začnou chodit dva vyhublí kluci. Prvních pár tréninků se jen rozkoukávají, ale protože si někde přečetli, že na těle mají i jiné svaly než hrudník a biceps, vyzkoušejí mrtvý tah. Na tom by samozřejmě nebylo nic spatného, dokonce je to chvályhodné, až na to, že si na činku naloží 100 kg. Každému soudnému člověku musí být jasné, že tuto váhu, po několika hodinách strávených v posilovně bicepsovými zdvihy, nemůžou zvládnout.

K čince si stoupne první a začne... Vytáhne možná dvě, tři opakování, ale ta technika. Záda má kulatá, jak když se protahuje kočka. Člověk si v tu chvíli říká, jak je lidské tělo dokonalý stroj, když vydrží i tohle. Na řadu přichází druhý. Ten chce samozřejmě svému kamarádovi ukázat, že je silnější a tak dá dvě, tři a z posledních sil vymačká i čtvrté opakování. Jistě, že technika je v tu chvíli ještě horší než u toho prvního, pokud je to vůbec ještě možné. Tohle prostě nemůže dopadnou dobře. Možná, že se nezraní hned napoprvé, ale časem se jim to určitě povede.

Jak už jsem se zmiňoval výše, tito mládenci také s oblibou cvičí bicepsové zdvihy s velkou činkou. A opět, po čtrnácti dnech cvičení na ní mají naloženo 40 kg. S touto váhou nezvládnou ani jedno korektní opakování, jeden cvičí cosi jako záklony a druhý se nadře možná ještě víc, když se mu snaží pomoct dostat činku nahoru. No prostě hrůza... Tady je riziko zranění o něco menší (i když stále vysoké), ale cvičení ztrácí smysl, protože většinu práce přebírají záda a kamarád.

Pamatujte si, že v kulturistice záleží především na správné technice a až potom na váze činky. Pokud budete cvičit s mizernou technikou, nikdy se vysněných svalů nedočkáte.


www.ikulturistika.cz - každý týden nové články o kulturistice a fitness.
© iKulturistika, lada@ikulturistika.cz
Autor článků nenese žádnou zodpovědnost za škody vzniklé tréninky, jídelníčky apod. uvedenými na těchto stránkách.