K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. Zobrazit podrobnosti

OSTATNÍ

Rubriky
  Kulturistika
  Trénink
  Zdravá výživa
  Sportovní výživa
  Zdravé recepty
  Jak zhubnout
  Ostatní
  Jak posilovat?
  Reklama, Ochrana osobních údajů

Nej články
  Cvičení doma
  Kalorické tabulky
  BMI kalkulačka
  Cviky na záda
  Cviky na břicho
  Bílkoviny v potravinách
  Jak přibrat na váze?

Doporučujeme
www.proteiny.com
Kulturistika, fitness

Vymývači mozků

Teleshoping a hubnutí

Z úvodního nadpisu není asi úplně zřejmé, o čem budu dnes psát, tak vězte, že to bude o teleshopingu a o tom jak se z lidí snaží udělat blbce.

Možná si teď říkáte, co to má společného s kulturistikou nebo s fitness? Jen si zkuste vzpomenout na pár teleshopingových upoutávek. Určitě se vám vybaví i ty, které slibují, že za dva měsíce zhubnete 30 kg. Ten kdo si takový "přípravek" (šmejd) koupí, nemusí cvičit, muže jíst jídlo, na které byl do teď zvyklý, nemusí tedy udělat nic, jen zaplatit tu směšnou částku, která za to přeci stojí a počkat až ten zázračný balíček přijde poštou.

Jak jednoduché. Potom se ale nabízí několik otázek: Proč tedy nejsou všichni lidé hubení a proč většina západní populace trpí nadváhou? Jakto, že výrobci a vynálezci takovýchto "zázraků" nejsou slavní a bohatí? Tady si dovolím takovou vsuvku. Oni nejspíš bohatí jsou, protože se stále najde hodně lidí, kteří jim uvěří a jsou ochotni zaplatit. Buďte si jistí, že kdyby někdo vymyslel výrobek, který by opravdu splnil to, co slibují v oněch reklamách, určitě by patřil k nejbohatším lidem světa a asi i k nejznámějším, protože by dostával jedno ocenění za druhým. Ale vraťme se zpátky k otázkám. Proč po několika týdnech nebo měsících už v reklamě chybí a nabízí se zase něco nového? Vždyť když je něco tak skvělé a úspěšné, mělo by se to prodávat dál, ne?

Zkuste se nad těmito otázkami zamyslet a odpovědět si na ně. Asi si sami svým selským rozumem uděláte obrázek...

Pojďme se teď podívat na jednotlivé "hubnoucí přípravky". V zásadě si objevují 3 druhy.

  1. Kokteily - těch v poslední době ubylo, za poslední rok si vzpomenu možná na jeden. Přitom jedině u kokteilů bych byl ochotný připustit, že mohou mít nějaký účinek, ale jsou tu dva problémy. Reklama v lidech vyvolává dojem, že stačí jednou denně vypít onen kokteil, po zbytek dne můžete jíst jak chcete a kila půjdou dolů (nesmysl). Za druhé neznám složení takového kokteilu, takže klidně může jít o ochucené sušené mléko.
  2. Náplasti - jen si to představte, jednou za tři dny si nalepíte náplast a budete hubnout. I kdyby v takové náplasti byla nějaká relativně účinná látka, kolik by jí v ní asi tak mohlo být? A kolik z toho by se vstřebalo?
  3. Prášky - popravdě jediné účinné prášky, které znám jsou na lékařský předpis a dost pochybuji o tom, že by je nabízeli v teleshopingu. O ostatních snad ani nemá cenu mluvit (z důvodů zde už uvedených - bez diety a pohybu to nejde). Dokonce i nad L-carnitinem se v poslední době vznášejí mraky pochybností o jeho účinnosti, i když se to určitým "osobám" těžko přiznává.

Také si všimněte jak si tyto reklamy snaží lidem podkuřovat. Oni přece chápou, že lidé nemají čas cvičit a že někteří ze zdravotních důvodů ani nemohou. Pravdou ale je, že lidé jsou líní, cvičit se jim nechce a hledají jen výmluvy. Nikdo přece netvrdí, že pokud chce člověk zhubnou, tak musí začít cvičit do němoty. Ze začátku klidně stačí, když začne chodit více pěšky, začne chodit na procházky... A v tomto snad nebrání většině lidí nic, ani zdravotní důvody.

Velmi zajímavé jsou také některé přístroje, na kterých můžete péct bez kapky tuku, ale že tam nasype prorostlou slaninu už nikoho nezajímá. Ale o tom možná někdy příště...


www.ikulturistika.cz - každý týden nové články o kulturistice a fitness.
© iKulturistika, lada@ikulturistika.cz
Autor článků nenese žádnou zodpovědnost za škody vzniklé tréninky, jídelníčky apod. uvedenými na těchto stránkách.