K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. Zobrazit podrobnosti

OSTATNÍ

Rubriky
  Kulturistika
  Trénink
  Zdravá výživa
  Sportovní výživa
  Zdravé recepty
  Jak zhubnout
  Ostatní
  Jak posilovat?
  Reklama, Ochrana osobních údajů

Nej články
  Cvičení doma
  Kalorické tabulky
  BMI kalkulačka
  Cviky na záda
  Cviky na břicho
  Bílkoviny v potravinách
  Jak přibrat na váze?

Doporučujeme
www.proteiny.com
Kulturistika, fitness

Jak používat pás (opasek)?

Kdy a u jakých cviků používat opasek?

To a možná i více se dozvíte v následujícím článku...

Docela nedávno začal k nám do posilovny chodit chlápek. O tom jak cvičí psát nebudu, zase tolik se rozčílit nechci, ale on dělá ještě jednu "zajímavou věc" - přijde z šatny, nandá si pás a ten si sundá až když odchází. Myslíte, že je to správně? Já myslím, že určitě ne. Kdybych se ho zeptal, proč to dělá, určitě by mi řekl, že má problémy se zády nebo něco v tom smyslu. To by se možná někomu mohlo zdát jako logické vysvětlení, ale, omlouvám se, že to píšu tak tvrdě, je to nesmysl.

Problémy se zády, v tomto případě především spodními, většinou vznikají v důsledku ochablosti svalů v této oblasti (vzpřimovačů). Z toho plyne, že jedinou možností, jak se těchto problémů zbavit je, posílit tuto oblast. Ale s tím vám pás nepomůže, spíše naopak. Pokud budete mít na sobě pás od začátku až do konce cvičení v posilovně, nikdy se těchto problémů nezbavíte. Raději začněte spodní záda lehce procvičovat, nejprve hyperextenzemi (záklony), později může začít zařazovat i lehké mrtvé tahy.

Jak tedy pás používat, aby nedošlo k ochabnutí svalů, ale zároveň, abychom předešli zranění?

U jakých cviků pás používat?

Teď budu psát hlavně z vlastní zkušenosti, takže já ho používám jen u dřepů, mrtvých tahů a čelních tlaků na ramena v stoji. Ještě taky u kliků na bradlech, ale to jen, abych si na sebe mohl snadněji pověsit závaží, ale to sem nepatří... Další cvik u kterého byste si mohli vzít pás jsou přítahy velké činky v předklonu.

Kdy pás používat? U rozcvičovacích sérií nikdy. Zde se používají, nebo alespoň byste měli používat, takové váhy, u kterých není důvod pás používat. U lehkých pracovních sérií taky ne. Pouze pokud byste záda cítili po minulém tréninku, pásek použijte, ale neměli byste dopustit, aby se z toho stalo pravidlo. U těžkých pracovních sérií byste pás používat měli, protože zde už by jinak mohlo dojít ke zranění.

Nesmíte zapomenout, že vše výše uvedené platí při zachování správné techniky a právě špatná technika často způsobuje tyto problémy.


www.ikulturistika.cz - každý týden nové články o kulturistice a fitness.
© iKulturistika, lada@ikulturistika.cz
Autor článků nenese žádnou zodpovědnost za škody vzniklé tréninky, jídelníčky apod. uvedenými na těchto stránkách.