K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. Zobrazit podrobnosti

FITNESS TRÉNINK

Rubriky
  Kulturistika
  Trénink
  Zdravá výživa
  Sportovní výživa
  Zdravé recepty
  Jak zhubnout
  Ostatní
  Jak posilovat?
  Reklama, Ochrana osobních údajů

Nej články
  Cvičení doma
  Kalorické tabulky
  BMI kalkulačka
  Cviky na záda
  Cviky na břicho
  Bílkoviny v potravinách
  Jak přibrat na váze?

Doporučujeme
www.proteiny.com
Kulturistika, fitness

Proč ne multipress?

Je multipress nebezpečný?

Multipress v dnešní době patří mezi základní vybavení posilovny, přesto ho nemám moc rád a v následujících řádcích se pokusím vypsat důvody proč to tak je. Jde samozřejmě dost o subjektivní dojem, takže pokud s něčím nebudete souhlasit, tak mě nekamenujte, ale radši mi napište na mail (lada@ikulturistika.cz) a já váš názor možná zveřejním.

Pokud nevíte, co je to multipress, tak vězte, že je to taková ta velká činka, která jezdí v kolejnicích nahoru a dolu. Předpokládám, že 95 % z vás ví, co to multipress je. Teď už ale pojďme k důvodům, proč jsem si multipress neoblíbil. Jde především o dva hlavní důvody:

  1. Volná váha - k tomu, abyste se zlepšovali a rostli potřebujete cvičit s volnou váhou. Pro ty z vás, kteří neví proč: Spouštět dolu a zvedat nahoru činku, která je vedená (v oněch kolejnicích), umí s prominutím každej trouba. Pokud si ale místo k multipressu sednete k velké čince, budete se, kromě zvedání činky nahoru a dolu, muset soustředit také na to, aby se vám činka nepřevažovala apod. To zaměstná víc svalových vláken, což znamená lepší (kvalitnější) procvičení svalu. To znamená, že byste měli používat především velké činky a jednoručky a ne multipress.
  2. Likvidátor kloubů - dráha pohybu činky u jakéhokoliv cviku (ať už je to benč, dřepy, tlaky na ramena) nikdy nevede vertikálně nahoru a dolu. Většinou se jedná o jakýsi oblouk ve tvaru písmene U. Pokud cvičíte s volnou činkou a máte-li na ní naloženou váhu, kterou zvládáte a ne o 30 kg víc, tak byste měli podvědomě činku vést v optimální dráze. Pokud ale cvičíte v multipressu, tak ten vám nedovolí nic jiného, než pohyb nahoru a dolu. Tím zbytečně zatěžujete nejen například ramení klouby, lokty nebo kolena, ale také šlachy.

Samozřejmě nemůžu být na multipress tak přísný, takže musím přiznat, že má i výhody. Tou největší (podle mě) je asi to, že pokud cvičíte sami, tak s multipressem je přece jen menší šance, že vás nějaká činka rozmáčkne o podlahu nebo o lavičku.

Na závěr musím ještě jednou zopakovat, že jde především o můj subjektivní názor. Pokud v multipressu cvičíte, není to samozřejmě nic špatného, pouze jsem chtěl upozornit, že byste měli upřednostňovat volné váhy a že "bezpečný multipress" má i svoje rizika.


www.ikulturistika.cz - každý týden nové články o kulturistice a fitness.
© iKulturistika, lada@ikulturistika.cz
Autor článků nenese žádnou zodpovědnost za škody vzniklé tréninky, jídelníčky apod. uvedenými na těchto stránkách.