K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. Zobrazit podrobnosti

FITNESS TRÉNINK

Rubriky
  Kulturistika
  Trénink
  Zdravá výživa
  Sportovní výživa
  Zdravé recepty
  Jak zhubnout
  Ostatní
  Jak posilovat?
  Reklama, Ochrana osobních údajů

Nej články
  Cvičení doma
  Kalorické tabulky
  BMI kalkulačka
  Cviky na záda
  Cviky na břicho
  Bílkoviny v potravinách
  Jak přibrat na váze?

Doporučujeme
www.proteiny.com
Kulturistika, fitness

Vyšší počty opakování, Dřepy podle Švuba

Dřepy jsou potřeba

Na konci článku Variace dřepů I. jsem slíbil: "Toto byl jen úvod do série několika článků, ve kterých vám popíši mnoho zajímavých způsobů, jak zkvalitnit trénink nohou pomocí různých variací dřepů." Takže dnes nastal čas tento slib splnit.

Minule jsem se věnoval provedení tří základní druhů dřepů spíše z hlediska metodiky jejich technického provedení (postavení nohou, hloubka apod.). Dnes bych se chtěl zaměřit spíše na to, jak tyto tři základní způsoby ještě vylepšit.

Vyšší počty opakování u dřepů

Někdo dřepy cvičí v rozmezí 6 - 8 opakování, někdo třeba 8 - 12 adt. Pokud jste zvyklí spíše na nižší počty opakování, řekněme do deseti a chcete-li nohy něčím šokovat, nejjednodušším způsobem je zvýšit počet opakování. Můžete vyzkoušet například 3x20 opakování nebo zkuste 3x50 a možná poprvé poznáte, co je to bolest a pálení stehen. Jedna série o sto opakováních určitě taky stojí za to. :-)

Dřepy podle Švuba

Moc jsem nevěděl, jak popis následujících dřepů nazvat, tak jsem je pojmenoval podle jejich velkého polularizátora Josefa Švuba (z M&F). Na činku si naložte váhu s kterou nornálně zvládnete deset opakování. Tentokrát vás ale nečeká série o deseti opakováních, ale bude to dvojnásobek, tedy 20. Je jedno, jak toho dosáhnete, ale nezapomínejte, že vždycky musíte dodržet správnou techniku! Jak tedy na to? Deset možná jedenáct opakování byste měli zvládnout relativně v klidu. Ale vás čeká ještě dalších devět, takže si pár vteřin odpočiňte (činku neodkládejte) a dejte další jedno nebo dvě... Tak pokračujte, až se dostanete do k 20. Velmi rychle zjistíte, že na jeden trénink vám jedna maximálně dvě takové série bohatě stačí.

Opět musím připomenout, abyste nezapomínali, že žádná tréninková metoda nenahradí vaši vůli čehokoliv dosáhnout.

Pokračování příště...


www.ikulturistika.cz - každý týden nové články o kulturistice a fitness.
© iKulturistika, lada@ikulturistika.cz
Autor článků nenese žádnou zodpovědnost za škody vzniklé tréninky, jídelníčky apod. uvedenými na těchto stránkách.