K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. Zobrazit podrobnosti

OSTATNÍ

Rubriky
  Kulturistika
  Trénink
  Zdravá výživa
  Sportovní výživa
  Zdravé recepty
  Jak zhubnout
  Ostatní
  Jak posilovat?
  Reklama, Ochrana osobních údajů

Nej články
  Cvičení doma
  Kalorické tabulky
  BMI kalkulačka
  Cviky na záda
  Cviky na břicho
  Bílkoviny v potravinách
  Jak přibrat na váze?

Doporučujeme
www.proteiny.com
Kulturistika, fitness

Regenerace ve sportu

Regenerace ve sportu je důležitá

Aby vám posilování přinášelo požadované výsledky potřebujete tři faktory - kvalitní trénink, kvalitní stravu a v neposlední řádě kvalitní regeneraci (odpočinek). A protože jsem se tomuto tématu ještě prakticky nevěnoval, zkusím to napravit dnes tímto článkem, v kterém se budu regeneraci věnovat trochu obecněji.

Všechno souvisí se vším, takže pokud budete mít perfektně sestavený trénink, skvělou stravu doplněnou třeba ještě dobrou suplementací, ale bude vám chybět dostatek odpočinku na zregenerování, nikdy nedosáhnete takových výsledků, jakých byste mohli. Velkou chybu v tomto směru dělají velmi často začátečníci. Začnou chodit do posilovny, mají v sobě spousty elánu a toho se snaží využít opravdu naplno. Nezřídka se pak stane, že jsou v posilovně od pondělí do soboty, ale po čase zjišťují, že nepřicházejí žádné výsledky. Proč? Tělo prostě a jednoduše nemělo čas růst. Svaly totiž nerostou v posilovně v průběhu tréninku, ale v době, kdy odpočíváte. Trénink funguje "pouze" jako impuls, nějaký podnět, který nastartuje růst svalů, ale abyste mohli růst, musíte k tomu dát tělu možnost. Pro hodně začínajících kluků se to může zdát jako paradox, ale pokud místo pěti tréninků týdně budete chodit cvičit jen třikrát, budete, dost pravděpodobně, růst mnohem rychleji. Jak už jsem ale psal, všechno souvisí se vším, takže to platí pouze za předpokladu kvalitního tréninku a kvalitní stravy.

Nepodceňujte regeneraci

Trochu jiný, ale velmi obdobný případ je tento. Klučina začne chodit do posilovny, cvičí sice třikrát týdně, ale kromě toho si chodí ještě třikrát do týdne s kamarády zahrát fotbal, dvakrát si jde na bazén zaplavat a diví se, že nemůže přibrat. Vysvětlení je velmi podobné jako v předchozím případě. Tělo nemá kdy růst a hlavně tělo nemá dost energie, aby mohlo růst, protože ji většinu vydá fotbalem, plaváním...

Pokud na výše zmíněné nepřijde začátečník v čas, pravděpodobně se stanou dvě věci, ale vždy se stejným koncem. Tou první je, že začátečník nevidí žádné výsledky, cítí se unavený (je přetrénovaný) a to vede k tomu, že ho posilování přestane bavit a skončí. To je ještě ta lepší možnost. Tou druhou a horší možností je, že to tělo nezvládne a dojde ke zranění.

Když se mluví o regeneraci většinu z vás asi napadne regenerace svalstva. To je ale pouze jedna část, na kterou byste měli myslet. Nezapomínejte, že zregenerovat se a odpočinout si musí také kardiovaskulární systém, šlachy a klouby. O tom, ale zas někdy příště...


www.ikulturistika.cz - každý týden nové články o kulturistice a fitness.
© iKulturistika, lada@ikulturistika.cz
Autor článků nenese žádnou zodpovědnost za škody vzniklé tréninky, jídelníčky apod. uvedenými na těchto stránkách.